Rabu, Mac 11, 2009

Muhammad

Entah apa yang mempengaruhi saya sehingga terlewat untuk mengutus ucapan selamat atas hari kelahiran junjungan besar Baginda Muhammad S.A.W. Jujurnya juga, saya bukanlah seorang manusia yang gemar dengan ungkapan-ungkapan penghargaan seperti ini(baca:ucapan hari lahir).

Jika tidak disebabkan oleh peringatan yang dihantar lewat jaringan-jaringan sosial yang saya sertai, hal seperti ini adalah asing untuk saya lakukan. Namun kali ini, saya tidak boleh gagal menghantar ucapan selamat dalam mengingati jerih dan keringat Nabi Muhammad dalam menyebarkan agama yang saya anuti.

Tanpanya, apalah maknanya hidup. Tanpanya juga, tiadalah pemula untuk rasa kasih dan sayang kepada agama. Semoga Allah melimpahkan rahmat ke atasnya dan menempatkannya di tingkat tertinggi kemuliaan syurga yang memang selayaknya untuk ia.

Allahumma solli 'ala Muhammad.

Tiada ulasan: