Selasa, Disember 30, 2008

Rembesan Darah Gaza!

Kebiadaban rejim zalim Zionis tidak pernah punya sempadan. Perjanjian gencatan senjata yang cuba dijana tidak langsung dihormati. Mereka dengan rakus bertindak bacul dengan menghunjam bumi Palestin dengan ratusan roket buta yang bertujuan membunuh nyawa.

Jumlah korban di garisan krisis itu terus meningkat. Kemanusiaan tidak lagi menjadi panduan malah ia dikhianati dengan justifikasi bingung ciptaan mereka yang berkuasa. Nyawa umat Islam tidak langsung dihormati dan dengan mudah maruah mereka diinjak sewenang-wenangnya.

Jelas sekali, umat Islam tidak lagi berada di zon selesa. Ini bukan masa sesuai untuk kita terus tersenyum menyudahkan kehidupan pada hari-hari mendatang. Tanpa apa-apa tindakan yang bermakna, umat Islam akan terus diganyang dengan penuh rasa ghairah oleh Zionis yang gila.

Mari kita bersatu untuk saudara seagama di Gaza. Kalaupun kita tidak meyakini risalah Islam yang dibawa Muhammad B. Abdullah, keadaan di Gaza harus menyedarkan kita tentang sisi gelap kemanusiaan.

Rasa cinta dan kasihkan manusia tidak seharusnya dihadkan pada sekelompok golongan sahaja. Ia harus diregang jauh dengan menjadikan setiap yang bernyawa itu punya nilai dan harga diri yang harus dijaga dan dipelihara.

Bagi umat Islam seluruhnya, semboyan yang menggerakkan kita ke medan pertarungan sudah mula kedengaran. Seluruh kehidupan perlu dinilai kembali berkait aspek-aspek kerohanian bagi menjamin jati diri dan kemuliaan Islami yang benar-benar unggul.

Jika rembesan darah yang tumpah di Gaza itu pun gagal dihayati dalam mendepani tempoh waktu sukar mendatang, maka kita akan terus tertipu dengan helah serta berkemungkinan besar terjerumus dalam dunia indah yang palsu serta diisi dengan nilai-nilai kebinatangan cetusan Zionis dan proksi-proksi kekuasaan.

Lanjutan daripada itu, kita harus kembali mengenal diri. Sudah tiba masa untuk menyatakan kebenaran dengan semangat dan nada keras bagi menghasilkan kesedaran. Solidariti umat Islam adalah penting bagi mengatur kembali kehidupan dengan nilai-nilai murni yang diajarkan Tuhan.

Berhentilah berkhayal! Gaza sedang menangis!

Celaka kuffar!

2 ulasan:

Amira Abdul Halim Draven berkata...

nak nangis tgk berita psl palestin dekat tv. apalah yg mampu aku buat utk bantu mereka

Hanif Amir berkata...

Manfaatkan blog anda dengan cara menyebarkan maklumat-maklumat terbaru mengenai Palestin. Walaupun usaha itu terlalu kecil, sekurang-kurangnya ia punya mesej untuk disampaikan.