Ahad, Jun 17, 2012

Monotone

Nota 1

Kebelakangan ini, saya terasa agak monotone -- membaca tak henti -- meski sesekali masih keluar berlibur dengan teman-teman. Justeru, catatan dalam ruang ini pun dipenuhi label 'telaah buku' yang barangkali membosankan.

Nota 2

Badai politik nusa ini tak pernah tak menjengkelkan. Dulu, saya disindir konon tak habis-habis bersiasah, yang saya kekal percaya, adalah medium terbaik perubahan. Tapi harus diakui, ia sepak terajang tak berpenghujung.

Nota 3

Zeitgeist, atau semangat zaman, tak membenarkan saya berdiam. Telingkah yang melingkari politikus dan golongan feudal harus diwarasi. Tentu lah, dukungan saya buat sang politikus yang memohon pertanggungjawaban.

Nota 4

M. Nasir akan berkonserto di Dewan Filharmonik Petronas, kalau tak silap, Julai nanti. Saya ingin sekali ke sana berlarut dalam melodi nan indah dan lirik nan kaya bahasanya. Tengok lah bagaimana. Insha-Allah, itu akan diatur sebaiknya.

Pagi ini hujan, tapi saya tak bisa tidur. Selamat berhujung minggu!


Tiada ulasan: